הפוטנציאל הפדגוגי של המערכת לניהול הלמידה
מערכת ניהול הלמידה moodle היא התשתית הטכנולוגית לסביבות הלמידה המקוונות בתהליכי הפיתוח המקצועי של מרכזי פסג"ה.
בעזרת המערכת ניתן לתת מענה לשלל צרכים:
![למידה מרחוק במרכזי פסג"ה](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiOP3HmUnUzz74agUls4MPOyRPcSawHvUJgsBx-9RJF519JYQHFmFjyeuuFqWtF-u3f2m1xww2CLsGdRINBGGFVWPvk6rs3PQciN5fkth6GyKFkX8SeMujm1KzJYeywUEiaAY3OKYDHquU/s1600/%D7%9E%D7%A1%D7%92%D7%A8%D7%95%D7%AA+%D7%A4%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%97+%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99+%D7%9E%D7%9B%D7%9C+%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9D+%D7%95%D7%91%D7%9B%D7%9C+%D7%A2%D7%AA-%D7%AA%D7%A9%D7%A2%D7%94.jpg)
בעזרת המערכת ניתן לתת מענה לשלל צרכים:
![למידה מרחוק במרכזי פסג"ה](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiOP3HmUnUzz74agUls4MPOyRPcSawHvUJgsBx-9RJF519JYQHFmFjyeuuFqWtF-u3f2m1xww2CLsGdRINBGGFVWPvk6rs3PQciN5fkth6GyKFkX8SeMujm1KzJYeywUEiaAY3OKYDHquU/s1600/%D7%9E%D7%A1%D7%92%D7%A8%D7%95%D7%AA+%D7%A4%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%97+%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99+%D7%9E%D7%9B%D7%9C+%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9D+%D7%95%D7%91%D7%9B%D7%9C+%D7%A2%D7%AA-%D7%AA%D7%A9%D7%A2%D7%94.jpg)
למידה מקוונת (למידה מרחוק)
- למידה מכל מקום ובכל זמן באמצעות תקשורת ואינטראקציה עם תכנים, עם המנחה בקורס ועם לומדים אחרים במגוון אופנויות ייצוג בסביבות הלמידה
- קיום תהליכים של למידה סינכרונית וא-סינכרונית המזמנים חשיבה מסדר גבוה, עבודה שיתופית ומגוון אפשרויות בחירה
מיומנויות ותוכן
- ניהול אתר מיטבי המזמן שימוש במגוון מדיות ומתודות ומסייע בניהול ההוראה והלמידה
- הגדרת תוצרי ידע בעלי ערך והצגת פיגומים קוגניטיביים לביצוע מיטבי
- ניסוח מטלות ותהליכי למידה בהלימה ליסוד מארגן, גישות למידה והוראה, מאפייני הלומדים
- שילוב תוכן דיגיטלי וכלים פתוחים ברשת בתהליכי הוראה, למידה וההערכה
- מיומנויות טיפול במידע ומיומנויות למידה בתחומי הדעת השונים
- ייעול בתהליכי הוראה ולמידה
למידה עצמית, שיתופית ותקשורת בין לומדים
- יישום עקרונות של למידה שיתופית, למידת עמיתים, הערכת עמיתים
- מתן אפשרויות בחירה ללומדים: בתכנים, בנושאים, בדרכי למידה, במדיות, במידת השיתופיות, בתהליך ובתוצר
- מגוון דרכים לתקשורת בין משתתפי הקורס ובינם לבין המנחים, במהלך מפגשי הלמידה וביניהם
- ניהול למידה מבוססת נתונים (LMS) כבסיס לקידום הוראה דיפרנציאלית ומכוונות עצמית בלמידה
- מעקב אחר תהליכי הלמידה האישיים והמשותפים בקורס
- מעורבות וביטוי אישי של הלומד בתהליכי הלמידה
- תיעוד רפלקטיבי מתמשך ומגוון תהליכי למידה תוך התבססות על היישום בשדה ההוראה
- ניהול תלקיט דיגיטלי המתעד את יישום הלמידה וניתוח התובנות במעגלים שונים לאורך התהליך
- הגדרת תבחינים לביצוע מיטבי
- שינוי בתפקידי השותפים ללמידה
- כל זאת תוך שמירה על אתיקה במרחב המקוון
קישור לסרטון - הפוטנציאל הפדגוגי של מערכת ניהול הלמידה שנערך על ידי צוות פסג"ה תמרה. תודה לאזהאר דיאב ולדאהר זידאן.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה