בעקבות מפגש עם קבוצת מורי מורים מתחומי דעת שונים שהתקבצו יחד כדי לנסות ולבחון היבטים של שילוב טכנולוגיות בתהליכי פיתוח מקצועי מובאות בזאת מספר שאלות שהועלו על ידי משתתפים בקבוצה:
- מידת הנחיצות של השימוש טכנולוגיה בכיתות כל עוד הפדגוגיה לא עברה שינוי?
- מי צריך להוביל את השינוי - קובעי מדיניות במערכת החינוך, מורים, תלמידים, גורמים חיצוניים (דוגמת ischool), שילוב בין כולם, מישהו אחר?
- השינוי הנדרש בתהליכי הוראה למידה והערכה הוא אבולוציה או רבולוציה?
- האם צריך לסלק לגמרי את הספרים המודפסים? או בנוסח אחר - מקופסה לקופסה: האם ממערכת סגורה עלינו לעבור לקופסת הטבלטים והטלפונים החכמים?
- פדגוגיה וטכנולוגיה - יש ביניהם גורם מוביל?
- האמנם ילדים יכולים ללמוד לבד? מה תפקידם של המורים במערכות שבהן יש למידה עצמאית רבה יותר של תלמידים?
- אלו פעולות חשיבה מעורבות בלמידה וכיצד הטכנולוגיה יכולה לתמוך בכך?
- כיצד סביבת למידה מקוונת יכולה לתמוך לקידום תהליכי חשיבה ולמידה?
מוזמנים להתייחס לשאלות אלו ולהעלות שאלות נוספות שעולות בכם סביב נושא זה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה