במסגרת המפגשים שלי עם צוותים מקצועיים במרכזי הפסג"ה (מנהלים, סגנים, רכזים, רכזי הערכה ועוד) ובהמשך לאחד מהמפגשים הסינכרוניים בהם השתתפתי עם רכזי התקשוב של הצפון הועלתה סוגיה חשובה שמאחוריה מסתתרות מגוון רחב של שאלות.
הסוגיה שהוצגה קשורה להיערכות לוגיסטית וטכנית, אך למעשה מתייחסת לשאלות רחבות יותר הקשורות לתכנית עבודה של מרכזי הפסגה, תפקידו של רכז התקשוב, חלוקת תפקידים בתוך מרכז הפסג"ה, תפקידו של מוביל ומנחה בהשתלמות ותחומי האחריות שלו ועוד.
האתגר שהוצג הוא ריבוי המערכות בהם צוותי מרכזי הפסג"ה מנהלים את המידע על הלומדים בקורסים:
כאן אני שומעת במהלך השיחות שלי עם רכזים על מגוון פתרונות המצביעים על חלוקת התפקידים בפסג"ה, תחומי אחריות, תפיסות שונות לגבי מידת האחריות של המנחים בקורסים על סביבות הלמידה שלהם ועוד.
נושא זה עומד על סדר יומו של כל מרכז פסג"ה ולכן הופנתה פנייה דרך פורום הרכזים הארצי לשיתוף ולמידת עמיתים כיצד הם מתמודדים עם האתגר. לכלן נוסח הפנייה:
אשמח אם תשתפו מעל במה זו באתגרים ובפתרונות שאתם נוקטים בהם במרכזי הפסג"ה שלכם בנושא זה. כך נוכל ללמוד טוב יותר על התהליך וללמד מנסיונם של אחרים על הפתרונות השונים ומידת הצלחתם.
ובהזדמנות זו, חוזרת על הצעתי ובקשתי להתחיל להשתמש בפורום זה כבסיס לקהילת עמיתים מקצועית בה ניתן לשתף, להעלות שאלות ואתגרים, לספר על הצלחות וללמוד מנסיונם של כלל העמיתים במרכזי פסג"ה נוספים.
שמחה לציין כי כנראה זו אחת הסוגיות שאכן רלוונטיות לכולם, שכן בפורום התחיל להתעורר שיח מעניין ושיתוף בין הרכזים ממרכזי פסג"ה שונים בארץ.
הסוגיה שהוצגה קשורה להיערכות לוגיסטית וטכנית, אך למעשה מתייחסת לשאלות רחבות יותר הקשורות לתכנית עבודה של מרכזי הפסגה, תפקידו של רכז התקשוב, חלוקת תפקידים בתוך מרכז הפסג"ה, תפקידו של מוביל ומנחה בהשתלמות ותחומי האחריות שלו ועוד.
האתגר שהוצג הוא ריבוי המערכות בהם צוותי מרכזי הפסג"ה מנהלים את המידע על הלומדים בקורסים:
- תיק תק או מערכת רישום דומה שבה מפוסמות מסגרות הלמידה ומתבצע הרישום בפועל
- קבצים שיתופיים עם צוות הפסג"ה בהם לכל בעל תפקיד אזוור בו הוא מעדכן את הפעילות הקשורה לפתיחת מסגרת למידה. לדוגמה: האם נפתח יומן קורס, מצב רישום הלומדים, האם קיימת סביבת למידה מקוונת ומה יש בה, שילוב טכנולוגיות ולמידה מקוונת (כולל לו"ז מדויק למפגשים של למידה מרחוק), תהליכי הערכה ועוד - כל מרכז מאפיין את המערכת הרלוונטית לביצוע סינכרון מיטבי בין בעלי התפקידים
- מערכת ניהול הלמידה - moodle המאפשרת מגוון רחב של תהליכים אליה יש לשייך את הלומדים והמנחים.
כאן אני שומעת במהלך השיחות שלי עם רכזים על מגוון פתרונות המצביעים על חלוקת התפקידים בפסג"ה, תחומי אחריות, תפיסות שונות לגבי מידת האחריות של המנחים בקורסים על סביבות הלמידה שלהם ועוד.
נושא זה עומד על סדר יומו של כל מרכז פסג"ה ולכן הופנתה פנייה דרך פורום הרכזים הארצי לשיתוף ולמידת עמיתים כיצד הם מתמודדים עם האתגר. לכלן נוסח הפנייה:
אשמח אם תשתפו מעל במה זו באתגרים ובפתרונות שאתם נוקטים בהם במרכזי הפסג"ה שלכם בנושא זה. כך נוכל ללמוד טוב יותר על התהליך וללמד מנסיונם של אחרים על הפתרונות השונים ומידת הצלחתם.
ובהזדמנות זו, חוזרת על הצעתי ובקשתי להתחיל להשתמש בפורום זה כבסיס לקהילת עמיתים מקצועית בה ניתן לשתף, להעלות שאלות ואתגרים, לספר על הצלחות וללמוד מנסיונם של כלל העמיתים במרכזי פסג"ה נוספים.
שמחה לציין כי כנראה זו אחת הסוגיות שאכן רלוונטיות לכולם, שכן בפורום התחיל להתעורר שיח מעניין ושיתוף בין הרכזים ממרכזי פסג"ה שונים בארץ.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה